Vilken kul dag

Jobbet rullar på. Det är en skön stämning. Alla är glada och vi stretar på liksom. Så hjälper det ju till att jag slutar 15. Cyklade i ösregn till förskolan för att hämta Noel. Han har i vår och sommar börjat cykla. Var i april som han helt utan förvarning bara trampade iväg på en cykel utan stödhjul. Nu går det som hejsan! Så hem från förskolan trampade vi. Hoppade in i bilen och for för att hämta tjejerna som tillbringat dagen med farföräldrarna. 
Väl hemma så fick jag mig en släng av städmani. Händer sällan så det är bäst att grilla medans kolet är varmt eller hur det nu är man säger... Jag vet att det har med värme att göra, smida nått kanske... 
Blev ett litet röj. Ska jag vara kalas här i morgon så lite städat skadar ju inte. 

Så var det äntligen dags att åka till familjen Classon Lennéer. Det har vi sett fram emot. Skulle grilla men vädret gjorde att kycklingen tillagades i ugn. Lika fint det. Mat är viktigt men i det här fallet var sällskapet det viktigaste. Rolig när man kan hänga familjevis. Riktigt kul kväll! 

Nu är det nära! I morgon fyller hon år. Min lillfisa. Så känslig, oftast vänlig och alldeles enastående Alicia. Ja nu menar jag inte att hon är bättre än någon annan utan enastående så som i ingen annan lik. 
Hon är vårt första gemensamma barn och förändrade allt. Ifrån att vi som familj förut bestått av mig, min son och Niklas blev vi nu mamma, pappa och ett par ungar. Knepigt... Ja att den familjen sen har fått utökas med två ungar till är ju bara att tacka och ta emot. Träffade en tidigare arbetskamrat i helgen. Inte setts på mer än tio år. Hon frågar hur många barn jag har och jag svarar fyra. Då utbrister hon: -Grattis!!! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt