Småsjuk

Trist men faktum. Jag har nått jobbigt virus. Fryser, stel i kroppen och ont i halsen. Käken är riktigt stel och jag kan inte öppna min mun ordentligt. Betyder ju att det inte blivit många lördagsgodisar idag... Min kropp gör ju så här när jag blir förkyld. Drar liksom ihop sig. Jag får värk i mina leder. Speciellt ryggen, knän, handleder och käken. Förr när jag åt kortison dubblade eller trippade jag dosen om jag kände mig sjuk. Men nu är det tuffare. Blir alltid lite skakig för jag minns ju tiden då jag alltid hade det så här. Fy så jobbigt det var. Jag brukar klara tre större leder som gör ont samtidigt men är det på fler ställen orkar jag inte riktigt och då slår det stora vedmodet till. Jag blir nedstämd. Ledsen och ibland rädd. Rädd för mina känslor också. Har en tendens att bli arg på allt och alla för att jag tycker synd om mig själv. Det är inte charmigt för fem öre! Tyvärr har jag dålig självkontroll då. Nu ska jag försöka fylla på antalet timmar jag spenderar sovandes för att kroppen ska spara energi och läka fortare. Knaprar antiinflammatoriska och smärtstillande och hoppas innerligt att det här viruset snart är besegrat. Det är ju så att vi går mot förkylningarnas högsäsong, då alla möts på jobbet, skolan och förskolan igen. Upp med gardet så gott det går! 
Maxar nyttighetsdrinken för mer immunförsvar! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt