26/8

Det har varit höstvibbar i evigheter känns det som. Måste påminna mig om att det fortfarande är sommar. Men så återvände lite värme idag. Härligt! Vädret är som vädret är. Men jag ska ärligt säga att jag önskar lite uppehåll i regnandet nu. 
Idag har jag jobbat hemifrån. Haft möten inbokat hela dagen. Alla gick att genomföras hos mig. Mycket bra lösning eftersom Nora fått feber och varit hemma från skolan. I morgon är mormor barnvakt på fm och jag kan jobba hemifrån resten av dagen. Terminen har knappt hunnit starta förrän hon blir krasslig. Lillstumpan min. 

Tog fem minuter i solen på trappan för en stund sen. Skönt att samla ihop tankarna och släppa jobbet innan jag hämtade hem Noel. Glad som en lärka berättade han för mig att vi skulle skynda oss hem. Han ska bygga en raket. Tänker åka ut i rymden. Ska bara gå på cirkusen först... Sa till honom att han kanske kan få bli skjuten ur en kanon. Men näe, det lät dumt. Bättre att bygga en raket! 

Nu sitter jag ensam i partytältet och kraftsamlar. Vet inte inför vad. Vet bara att de verkar behövas. Tur jag laddat upp med massor av filtar. Lite kyligt är det allt men uppehåll och det är jag såååå glad för. 
Tre klassiska selfies i ett och samma inlägg är nog någon form av rekord. Tokpinsamt för ett år sedan, vardagsmat i nuläget. Vansinnigt omodern bland de yngre... Som sig bör! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt