Enklast tänkbara

Ibland är det verkligen de enklaste ting som gör att jag känner mig glad. Det sägs ju att den som har bröd är rik. Idag kändes det precis så. Efter jobbet bakade jag, först var barnen med men efter en stund tröttnade de. Bröd till ikväll och frukost i morgon. Lyxigt att låta riktigt smör smälta på nybakat bröd. 
Glad ända fram till jäsning. -Tråkigt att vänta!!! 
Jo det kan man tycka eller så använder man tiden till att göra muffins. Vi ska få fikabesök i morgon och vill gärna bjuda på något gott. Chokladmuffins med schweizernöt i. Lite grädde till dem tror jag blir alldeles perfekt. 

Jag är fortfarande i mjukstart efter semestern. Jobbat drygt två veckor. Men att sluta kl 15 är väldigt skönt. Bakat, tvättat och småstädat i lugn och ro. Jag är överlag glad och nöjd. Allt rullar på både med jobb och privatliv. Barnen känns trygga i skolan och de är förväntansfulla inför höstterminen. Det är jag också! Nya arbetskamrater och nya barngrupper gör att allt känns spännande. Allt på jobbet känns så mycket lugnare och så organiserat nu. Jag har planeringstid och lagom många grupper. Nu gäller det att göra det absolut bästa av dessa fina förutsättningar. Inte fastna i prestationsångest och duktig tjej-träsket utan bara njuta av att ALLA nu har sin plats att fylla. Jag behöver inget bevisa, inget att överträffa. Bara göra mitt uppdrag! 
Att finna lugn i nybakat är en fröjd. Väldigt prestigelöst och helande. Så till på köpet en ljuvlig kolhydratkick!!! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt