Raggsock på!

Det är lite tidigt på året för höstmys. Men om vi bortser från kalendern infinner sig riktig kura skymnings känslan. Mysbyxor, raggsockor, tända ljus och längtan efter långkok. 

Idag har jag spunnit för första gången på säkert två veckor. Inte haft någon ork, lust eller motivation efter min förkylning. Men nu kändes det riktigt kul igen. Knappt en halvtimmes trampande och så lite yoga på det. Så himla bra. Enkel träning som faktiskt blir av. 

På tal om trampa. Noel och jag gav oss ut på en cykeltur. Han älskar att cykla. Nu är han liiiite väl modig dock. Inte så att jag förväntar mig något trafikvett men en aning försiktighet vore på sin plats. Knappt tre kilometer blev det. Han jobbar på bra! När vi nästan var hemma började det regna igen. Då ökade han farten. Ärligt, regnet gjorde varken till eller från vad gäller väta! Han hade cyklat genom varenda pöl, och var redan dyngsur!!! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt