Både och

Jag är superbra på att softa. Det gör jag på en av sofforna i partytältet. Men så plötsligt far jag upp och hämtar en ren tvätt som ska hängas. Så plockar jag lite. Bakar bröd med Nora. Dammsuger en snabbis. Så softar jag med korsord en stund igen. Så ska de hämtas barn. Lagas mat och klippas gräs. Efter det finns det åter en lugn stund ute i soffan med tjejerna. Vi kollar in höstmodet och fixar med håret. Niklas fixar matpajer så vi ska ha matlådor till veckan. Dagen rullar på. Så skönt det har varit med ledig helg. Tror jag uppskattat dessa dagar mer än hela min sista semestervecka... 
Det smids planer för vår hemmamiljö. Både inne och ute. Så brukar det vara för mig i augusti. Har jag ingen skola att starta upp behöver jag ett projekt. Blir galet rastlös. Det kryper i min själ. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt