Helgens sista vakna timmar

Känsla av ledig helg. Att verkligen vara ledig. Ingen söndagsskola eller tenta att skriva. Bara ledigt. Så har jag haft det den här helgen. Började med fredagskväll i stallet med döttrarna som vanligt. Det är sista gångerna nu för de har bestämt sig för att sluta vara helgelever på ridskolan. Det är lite synd tycker jag men jag kan inte tjata på dem att vara i stallet. Det räcker att sköta den egna hästen och rida lektioner på veckan. Jag älskar att vara i stallet. Ger mig massor av energi. Börjar min egen lektion 8.30 så jag är senast på plats 8.00 på lördagar. Rider en knapp timme och sen är det dagliga sysslor en timme till. Andra frukosten är ju väldans välsittande! Hade en bra nationaldag. Städade och till g tag i saker som inte blev gjorda förra veckan så jag skrev tenta. Jag har bara samma mängd timmar som andra och när jag får frågan hur jag hinner med säger jag att jag gör val efter stunden. Det är så mitt liv funkar! 

Det är alltid något på gång och nu är det födelsedagar, skolavslutning och midsommar som radas upp. Alicia går ur nian och ska sommarjobba. Ska hästen på bete? Ska vi åka någonstans alls på semester? Inte glömma att anmäla mig på sommarkursen jag ska läsa. Klockan är över 22 och det betyder sängdags. Regnar det när jag vaknar blir det spinningcykeln annars ger jag mig ut på en löptur. Nästa inlägg ska bli så fint med bilder och uppdateringar och annat flådigt men nu... så får det här duga.

Dagens visdom står Farbrors matte för när hon lugnt säger att visa strider ska inte tas! Tack Therese för den! Puss och sov sött.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ta till sig nytt