I signad tid

Jag har ivrat runt som en iller de senaste veckorna. ALLT skulle hinnas med. Än hit än dit. Jobb, inlämningsuppgifter, julklappar, umgås och lyssna på julmusik. Jag älskar adventstiden. 
Kvällen i ridhuset var fantastisk och all julstämning jag behövde fylldes på där. 
Så kom Anton hem och gran skaffades. 
Noel bjöd på frukost på sängen. Blomkålsbiffar, vitkål och tomat. Vatten i ett vinglas. Milde tid han är omsorgsfull. 
Så en mysig krubbgudstjänst i Varvs kyrka dan före julafton. En av mina favorit dagar att jobba. Två timmars arbete och mys hela tiden. 
Uppesittarkväll med julgodis och kortspel. Jag målade naglarna och åt vegansk fudge. 
Mängden julmat på min tallrik i år var massiv! Vilken lycka att Niklas vill äta veganskt. Blir så enkelt då. Jag är inte lika glad i att feja i köket i timmar. Jag lagar gärna mat men fort ska det gå! 
Så kom då tomten och ett lätt kaos bröt ut. Hans kommentar till Alicia var så rolig: -"Jaha då ska vi se här Alicia!?! Är det du? Du var ju bara så här liten när jag kom hit första gången. Du har då "tatt" dig!!!" 

Nu återstår städ och disk men det finns det en morgondag till... Noel fick en fantastisk present, ett gåvobevis från barnmissionen med en hälsning: -"För att du alltid är så snäll!" Men ingen avsändare. Han hittade brevet ute på trappan. Mycket mystiskt och fint!

Jag ligger i soffan, Niklas tränar och barnen leker eller kollar på sina klappar. Tror det kallas julefrid och jag drar ett par djupa andetag och inser att jag faktiskt är ledig både från jobb och studier i flera dagar. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt