Sommaren

Funderar lite. Likadant varenda år vid denna tiden. Jag ifrågasätter typ allt. Hela min tillvaro. Inte min existens. Jag är fullt nöjd med att vara vid liv och andas. Men runt omkringet liksom. Hemmet för sig en lite kritisk blick, kroppen likaså. Jag rycker och drar i massor av mentala trådar. Ska jag hit eller dit? Eller stå still? Still? Det finns väl något indianskt uttryck om att man aldrig kan kliva ner i samma bäck,  så still kan man nog inte stå då livet flyter. Allt är som det ska. Jag känner väl igen mina känslor. 

Hittade mina minsta så här i morse. 
Att grunda mig i just livet hemma med familjen är urviktigt. Fast vi är alla redo att starta upp våra egna aktiviteter. Jobb, förskola och fritids är på gång. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt