Nyhetens behag

Härligt att vara tillbaka på jobbet idag. Har en känsla av att jag i gråaste oktober kommer längta tillbaka till semesterns sol och lugn. Eller så är jag fullt upptagen med att glädjas åt nuet och har varken lust att tänka på så eller sen. Det är nämligen mitt mål. Att vara förnöjd i nuet. Nått att jobba med. Just nu är jag väldigt nöjd. Jag tar mina spinningpass på väldigt allvar och kämpar frenetiskt. Svetten forsar och då viskar jag tyst för mig själv; svett är fett som gråter! Det säger Paolo Roberto och då är det inte bara en sanning utan också en sjukt bra pepp! 

Undrar vilken färg min frukostdrink kommer att ha i morgon? Blir mer och mer grönsaker och mindre frukt i den varje dag. Den har gått ifrån beige, grön och i morse grå-lila. Mer spenat och rödbeta... Tycker det är gott men det kan ju bero på äpplet, bananen och nektarinen som också ingår. 

Är man vän med Svenska kyrkan Tidaholm på Fb kunde man idag se denna bild. Vi fann kräftan på backen och försiktigt petade jag på den för att se om den levde. Gjorde den i högsta grad! Fullt stridsduglig var den dessutom. Försökte nypa mig... Evelin fick tillbaka den i ån. Men på fredag lever den farligt igen! 
Lille stackarn... 

Så varmt i köket idag när vi skulle baka... Var nästan lite vimmelkantig. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt