Värme

Ute är mörkt och kallt, i alla husen lyser nu överallt de tända ljusen. Ja det är den tiden då vi gör oss tid för varandra och umgås. Jag vill alltid ta mig den tiden och brukar oftast prioritera umgänget. Hade en arbetskamrat som sa till mig på allvar att om jag kom hem till henne oanmäld och hon upplevde sitt hem stökigt så skulle hon inte släppa in mig. Oj vad jag har funderat över detta. Jag lever ju alltid för stökigt men välja bort gäster för lite kaos, nej inte hos mig! Idag har vi verkligen umgåtts. Ja faktiskt hela helgen! Så lite som jag jobbat kan jag nästan kalla det för ledig helg. Vi ställde in resan till Liseberg. Insåg att det skulle bli en tuff bilfärd och inget drömväder att gå ute i. Blev bra ändå. Vi tog oss till Skövde och Stellas lekland. Lillstrumpa med familj följde med. Kul för barnen och jag passade på att utmana brodern i diverse klättringar och snabba utförsåk. 

Väl hemma lagade vi mat ihop som en riktig storfamilj. Nio hungriga runt bordet. Så fylldes det på med tre Bogers också lagom till fikat. Mega fikat kan man lugnt säga. Åh så mysigt! Jag hoppas barnen ska tänka tillbaka på dessa stunder då vi är många runt bordet, alla så olika varandra, och minnas värmen som sprider sig. Den där typen av värme som blir då man skrattar länge, sitter tätt ihop och delar med sig. ❤️

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt