Tempoväxling

Kan inte minnas senast jag var ledig hela julen! Jo, jag har ju varit föräldraledig över jul men då var jag inte utan arbete för det. Jag höll på att tappa lugnet förut då barnen umgåtts liiiite för nära varandra de senaste dagarna. Men nu är jag helt ensam hemma. Tjejerna är på bio. Noel är med Niklas och handlar. Anton är med sina kompisar. Det är stilla. Jag läser en bok. Fånstrirrar på vår gran som jag tycker är väldigt vacker. Dricker glögg och suckar djupt. Att sucka så där djupt så att man känner hur man faktiskt rent fysiskt känner att något lämnat en är ljuvligt. Jag släpper liksom taget. Om sånt som jag inte hunnit med, inte haft ork och lust med och sånt som aldrig varit mitt ansvar från början. Året närmar sig sitt slut. Har inga planer för nyår. Om något kul dyker upp så fine annars är det helt ok att vänta in det nya året i vår egen lugna vrå. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt