Dramatiserande

Fick idag en fin komplimang från en av pedagogerna som var med skolklasserna på julvandring i Kyrkans hus. Blev glad. Hon sa att hon tyckte vandringen var bra och att jag hade en bra berättarteknik. Samt att jag borde söka in på nån dramakurs. Jag älskar att gestalta olika karaktärer och händelser. Går helt loss. Lever mig in i rollerna och spelar ut hela mitt register. Denna del av jobbet är otroligt rolig. Kul att få beröm. Har fantastiskt duktiga arbetskamrater som gjord alla dessa vandringar, stationer och samlat rekvisita. Nu är julvandringarna över för i år. Hux flux är det dags för påskens vandring. Vet ju hur fort tiden går. Kvällen har spenderats i ridhuset. Underbara Decembernatt! Mina seniorer hjälpte till med fiskdamm och glöggservering. Helt superbra. Nu har jag intagit ryggläge i min säng och kommer läsa bok till dess att texten flyter ihop och jag glömt vad som stod på sidan innan. Torsdag är min längsta arbetsdag 8-20. Faktiskt känns det som om dagen bara susar förbi. Antagligen för att det aldrig är stiltje. På tal om det, Sven???
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt