Jag och grabbarna


Så slutade gårdagen. Bara jag och mina söner. Nora sover hos en kompis och Alicia längtade efter egentid med farföräldrarna. Niklas var på replokalsfest, det har väl inte hänt på evigheter. Kul för honom! Jag trodde att jag skulle julfixat färdigt men nja, blev inte så. Jag gjorde inget! Bara låg i soffan. 

På dagen tog Alicia och jag en liten tripp till butiken Hem till mig. Som vanligt fanns där så mycket fint. Stannade på antikvariat på vägen hem. Alicia tycker om gamla böcker. Den guldfärgade texten på bokens rygg. Vi hittade flera stycken. Både fina och bra. Läsa om lite Selma Lagerlöf och Conan Doyle! 

Vi gjorde också lite skogsfynd som vi ska ta hand om idag. Får se om vi kan få till nått av mossa, barr och en trälåda... Lådan köpte vi i torsdags då Einars vintage hade öppet. Vilken fin liten bod. Så roligt att det händer något här på gatan. 
Vi har pysslat så nu trängs vattenpipan med vår installation! 😉




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt