Näst sista



Så har ännu en händelserik ledig dag passerat. Fm spenderade vi i Tranemossen, firade ankomsten av ännu en ljuvlig unge, med massor av gofika. Så bar det av till Skövde för att hämta hem fröken motvalls aka Nora. Strax efter hemkomsten kom Fia med de små I:na. Ungar, fika, barngiftemål och kompishäng. Härlig em! Nu ska jag finna den rätta platsen för min fina tavla som jag fick. Det blir ett kärt besvär. Så hade jag ett litet uppdrag, skulle tomta mig i det öghrenska hemmet. Jo då det gjorde jag allt. Tog sällskap med Fia och barnen på vägen dit. Jag frös som en tok men Fia fick upp värmen då hon gapskrattade åt mitt tomteförsök. De små I:na blev nog lite skärrade. Aldrig har väl tomten behövt Ankis hjälp förut. Näe... 
Så blev det stilla kväll. Barna låg som vanligt huller om buller i soffan och Niklas och jag kollade på tv. Vi ser på en serie som heter Modern family. Vi jublar. Såg det näst sista på den säsong som vi har tillgänglig. Lite trist... Kul att dela något roligt. Ja ja, vi har ju alltid vår egen tillvaro att skratta åt! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt