Ljusbärare

Under stort hemlighetsmakeri trycker vi ner kronan på mitt huvud. Skynda! Tänd ljusen och lyft upp linnet, upp för trappan, vänta, skrida in... Så gick det till. I all hast efter att jag kört fel i skogen uppe på Hellidsberget. Ikväll har jag varit Lucia när gospelkören hade sin årliga julfest. Allmänheten var inbjuden och det var en insamling till de väderutsatta på Sardinien. Jag var nervös så jag skakade och mitt leende var väldigt krampaktigt. Men allt gick vägen. En del stearin i håret men det har pillats/dragits bort nu. Det var så roligt. Jag har aldrig varit Lucia. Jag stod så stilla jag bara förmådde. Skred, pressade ihop händerna framför bröstet och tänkte ljusa tankar! Allt som jag tror en Lucia ska göra. Hoppas få se någon bild. Jag hann inte se mig i någon spegel. Ja detta blev en väldigt fin dag. Insamlingen gick super. Mycket pengar till körmedlemmarna i Torpe. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt