Två futtiga timmar

Har ju jullov. Men idag skulle jag jobba lite. Knepigt det blev. Stressad för dessa stackars timmar mellan 16.30-18.30. Enkelt och roligt jobb, en krubbgudstjänst i fina Varvs kyrka där jag stöttade barnkören. De är så duktiga så min insatts var minimal. Jag sitter framför dem på golvet i kyrkan så att de kan se mig. Så mimar jag texten och gör små rörelser så att de lättare ska komma ihåg. Jag peppar och berömmer dem i massor. Jättekul! 

Vi har fortsatt med julförberedelserna här i huset. Klätt granen och gjort mintchocklad. Vi plockar och städar om vartannat och varandra! Jag lägger undan en avbitartång som helt plötsligt dyker upp igen i någons hand. Niklas försöker göra sig av med allt lull och pynt som ligger i högar i väntan på att bli utplacerad. Vi bara flyttar runt allt. Idag vaknade jag dessutom och kände mig orkeslös. Jag har slagit av på takten och det gör mig i obalans. Jag har hållit ett högt tempo med massor av sysslor i en hel termin och så plötsligt blir det stiltje. Tror min kropp och hjärna hamnade i chock. Blev riktigt lågmäld. Skönt att vara ledig men svårt att finna lagomläget. 
I år har vi inget glitter utan kulband. De små barnen har gjort julklappar till Anton som de lagt under granen redan. 
Började på ny bok igår. Tröttnat på de jag redan håller på med. Läser nog fem böcker samtidigt nu. Helt typiskt mig. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt