Länet runt

Började min dag på Skaraborgs sjukhus och ett besök på Reumatologen. Utvärdering av sjukgymnast och sedan läkarbesök. Nya remisser ska skrivas och fler besök lär det bli. Jag är i gott skick just nu vilket nästa gav mig ångest då jag satt uppflugen med benen i kors i väntrummet samtidigt som andra patienter kördes in i rullstolar... Ja för 13 år sedan kunde jag knappt gå, vrida på huvudet eller öppna munnen ordentligt. Mysko sjukdom det här. Bara att vara tacksam och fortsätta göra vad jag märkt påverkar positivt. 
I bakgrunden ses min anledning att åka till Skövde, sjukhuset, men i förgrunden i fokus finns skatten! Jag konverserade den artigt först, berättade hur uppskattad den är och sedan hetsåt jag den!!! Ljuvlig, varm kanelbulle! Ja, jag vet att den är full med kemikalier och att bake off är dåligt. Nu lever jag så rent jag kan och helt utan några betänkligheter åt jag min på Pressbyrån, för 17kr inköpta bulle! 

Efter att ha jobbat ett par timmar här i stan gav min kollega Mikael och jag oss mot Habo. Träffade våra kontraktskollegor där. Blev bjudna på scones, kex, ostar, frukt och choklad. De vet hur de skämmer bort oss. Härligt möte med väldigt glada människor. 
Så vände jag bilen och gasade hemåt igen. Precis lagom hemma för att hämta Nora och köra henne till Kulturskolan. 
Hon spelar slagverk, just nu trummor. Om ett par veckor ska hon bjuda in oss som publik. Det ser vi fram emot. 

Lite tomt runt middagsbordet idag. Niklas stannar över i studion i natt. Efter maten hjälptes vi åt med disken och så landade vi i soffan. Ännu ett avsnitt av Veterinärerna. Nu sover alla och endast diskmaskinen hörs... 
Fotade oss i lördags på kalaset. Varit han och jag i 16,5 år nu... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt