Kalasbra lördag!

Efter att börjat dagen i soffan med huvudvärk kan ju dagen bara bli bättre och det blev den. Ett par piller och timmar senare var jag pigg och glad. Vi hade planerat fm på stan. Väntade hem Alicia från gympaträningen och sen promenerade vi iväg. Det var second-hand dag så vi var runt och kollade lite olika butiker. Men det är ju köpfasta för min del i oktober så inget fick följa med hem förutom mat från Lilla Orienten och Coop. Haft en lugn em hemma. Jag har suttit i soffhörnet och läst en hel hög med tidningar jag inte hunnit med. Barnen lekte med varandra och Niklas vilade en stund. Milde vilken lyx! 

Så var det dags att fixa oss för kalas. Bjudna på 90-års kalas. 50 + 40... In i bilen med alla och swusch iväg till Madängsholm. 
Firar "Trana" som hunnit bli 50 år... En så otroligt fin och rolig man. Niklas är med i ett band som ska spela under kvällen. 
Så mysigt att kunna ta barnen med på kalaset. God mat och tårtor i mängd.  Han som firar 40 år är kock och tårtorna bakades av en konditorelev! 19.30 var det hela över för vår del. Även om det var anpassat för barn fram till 22 så ska ju barnen (och den trötta mamman) orka... 

Sitter åter i soffhörnet, Noel sover och tjejerna har en kompis som ska sova över. Jag ska slökolla på tv en liten stund sen tänker jag krypa ner i sängen med en bra bok. Vilken helt fantastisk avslutning på en riktigt bra lördag! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt