Alldeles för arla

Jag tycker ju om att vakna tidigt. Då kommer många idéer till mig och jag minns saker som ska bli gjorda. Men idag klev jag upp 04.11 efter att ha legat vaken en stund. Det är inte morgon, allt före 05 är natt!!! Men fick iväg de mail jag behövde och yoga blev väldigt lugn, ljusen och mitt varma vatten med ingefära och citron stillade mitt sinne. Jag kröp upp i soffan med täcke och kudde och kollade ett par avsnitt på ett program på Svt. Sakta men säkert vaknade grannskapet och bussarna började passera utanför. Barn och man kom ner och ännu en dag drog igång. Fint med fredag. Betyder Öppet hus-grupp på fm och Ungdomsgrupp på kvällen. Och så klart enligt tradition, fredagsfikat med barnen på em. 
Fin höstdag!
Eldar på i de små lyktorna! 
Knappt aldrig stilla, han växer nått så otroligt. 
Japp, han vände mig baken! 

Vi lever i Tacksägelsen och det finns så mycket att tacka för. Andetaget, möjligheten att skapa egna traditioner, frihet under ansvar och den mänskliga gemenskapen. Alla dessa fantastiska ting har det funderats runt idag. Min hjärna behöver återigen stillas. Jag kryper under täcket och bläddrar i nya tidningen. Har fått väldigt fint och ovanligt sällskap. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt