Knyta ihop

Som de flesta som har familj säkert upplever är logistik något av högsta värde. När den fuckas up råder kaos och lätt panik infinner sig snabbt. Hos oss har vi ett gott nätverk som backar upp då vi bokar oss på alla möjliga aktiviteter utan att riktigt ha den där kollen som behövs för att genomförandet ska gå enkelt. Denna helg jobbar Niklas på mässa i Huskvarna och bor på hotell där. Jag,  några kollegor och frivilliga har fixat med fredagsmys för åttio personer i Ekedalens församlingsgård. Superkul att så många ville komma och äta tacos. Efter det hade Sara och jag läger och döttrarna var bjudna på fest i Skövde. Ja det var ju inte mer än att be om hjälp både med skjuts och sängplatser. Noel fick följa med på lägret.
Pyjamasklädd och sömnig lägerkille! 

Kattungen fick besök av mormor. Roddandet av vardagen är livet. Ibland tror jag att vårt liv ska rulla på utan det hårda arbetet det är att kartlägga allas göromål. Då går jag bet, big time som de säger! 

Nu har vi haft ledig em jag och barnen. Tog en tur till Skövde där vi blev överraskade av total shoppinghysteri. Värsta jippohelgen verkade det vara... Avklarade våra ärenden fortast möjligt. Så in på Redfellas för mat. De hade det körigt utav bara den. Stod och väntade på tre juicer i 25 minuter. Fick äta kalla pizzor eftersom de var klara efter bara tio minuter. Personalen slet som tokar och fick sin beskärda del av kritik från andra mindre nöjda kunder. Kära nån... Vi blev överkompenserade med massor av ursäkter, fika och rabattkuponger av diverse slag. Jag tackade dem för sin fina arbetsinsats och gav mycket beröm. Minns fortfarande väldigt tydligt hur det var att sitta i skiten som servitris. Mitt hjärta ömmar för de stackarna som verkligen gjorde vad de kunde för att tjäna oss alla. 
Efter en lugn tv-kväll i soffan slumras det nu lugnt lite överallt i huset. Jag har jobb även i morgon och tjejerna har genrep och musikal i Fröjereds kyrka. Vi knyter ihop både helgen och familjen nån gång sen söndagkväll. Så är det ibland. Långt borta känns semesterns lugna tempo och vårt nötande på varandra. Men, som tidigare sagts vi många tillfällen, allt har sin tid! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt