Festligt värre

Igår hade vi barnkalas. 13 ungar i olika storlekar kalasade i ett par timmar. Kläder efter väder gällde och vi fick en underbar dag att vara ute på. 
Gick på led till lekparken... Ja det märks vad jag jobbar med! 
Alicia styr upp det hela som självutnämnd lekledare. 
Fick en fantastisk blombukett av ett barns mamma, från sin trädgård!!! 
Vilka färger! Naturens prakt! 

Idag har det varit Bibelkalas på jobbet. Så väldigt roligt. Jag älskar att skådespela och träffa alla dessa människor. Återigen fylldes Kyrkans hus. Efter några timmars intensivt jobb åkte jag hem och satte mig vid dukat bord. Fullt runt bordet här hemma också! Så bakades en vegansk kladdkaka för fina Irja var hitbjuden på fika. Vi fikade och pladdrade i över tre timmar. Vilken härlig känsla det är att ha mött henne. Hon väcker min slumrande aktivist och tack vare henne känner jag att jag hittat tillbaka till det som jag som yngre verkligen brann för. Djurrätt, människors lika värde och en stark tro på en högre makt. Bra grejer!!! 

Nu har jag varit på yogan, nattat barnen och krupit ner i min säng. Läser en så väldigt intressant bok. Den har stått i bokhyllan i väldigt många år men det har alltid kommit något annat emellan. Men nu såg jag författaren på Skavlan och kom på att jag verkligen ville läsa den. Så roligt, limbiska systemet och dansen limbo har nu blivit förklarade för mig... Samma ursprung som betyder valk eller böjd! Ha ha ha, jag älskar att fatta ord! Mycke info om hjärnan och många termer och så fascinerande! Många är vi som borde läsa denna!!! 
För ett tryggare och mänskligare samhälle! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt