Franskt lugn

Igår kväll var jag på Lc-möte. Vi träffade en coach. Kan ju lugnt säga att jag hade en del att prata om... En sak blev så tydlig, jag har funnit vad jag sökt under lång tid. Det kan jag vila tryggt i!

På jobbet idag fick frivillig ledaren och jag en ros med en lite träbricka fastknuten där det stod: TACK! 
Jag blev så rörd... Stort när tweenietjejen på 12 år gör något sånt! Gått till blomsterhandeln och fixat åt oss. Fantastiskt fint att få jobba med dessa unga människor. De skrattar åt mig bland och tycker att jag är en konstig vuxen som faktiskt verkar tycka om att prata och lyssna på dem. Det gör jag...
I kväll har vi också varit på Taizéandakt i kyrkan. Det är väldigt fridfullt och jag längtar tillbaka till Frankrike. Seniorgruppen som barnen kallas för är mellan 12-15 år. De klarar av både sången och fem minuters tystnad! Underbara! 

Kom hem vid 20 till min egen skock med ungar plus ett lånebarn. Alicias bästis sover över i natt. De har duschat och fixat sig för sängen nu i snart en timmes tid! :)
Det här är vår nyaste familjemedlem. Ärligt, kommer det någon och säger efter snart fyra veckor att det är deras bryter vi samman! 
Nora och Bäbis har ett väldigt speciellt band. Hon var ju sjuk då han kom till oss så hon låg i soffan med honom de första dagarna. Han somnar väldigt skönt med henne. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt