Variationens dag!

På fm firade vi mässa i Tidaholms kyrka. 


Jag var där med delar av Seniorgruppen som jag vanligtvis träffar på torsdagar i Källar'n. Dessa fina ungar! 


Hem till lunch och den egna familjen. En rastlös sambo fick ut oss i bilen en tur. Åkte till muséet för att titta på Peter Brolins fina bilder. Så en kvick sväng till Kyrkans hus, det var föreläsning där av Lindali om att leva som transperson. Fast familjen var för rastlös för att orka sitta still. Så färden bar vidare till CrossFit boxen. Milde dessa vältränade människor. Det var tävling. Nu fantiserar jag om hur det skulle vara att bli såååå där stark! :-) Mitt i tävlingen kände sig Alicia sjuk så Niklas körde hem med henne. Noel och jag stannade kvar. Han lekt med andra barn som var där och jag fick chansen att ha ett riktigt bra samtal om tro... Oväntat och perfekt! En annan väldigt rolig händelse var att Fia var där. Min enastående Fialotta, jag kommer aldrig rädas sjukor när hon pluggat färdigt. Hon kommer bli den vassaste sjukbekämparen vi någonsin skådat!!! Usch och fy så dessa stackars sjuksköterskestudenter får slita för sina kunskaper! Stolt så jag spricker när jag tänker på hennes fantastiska resultat. 

Mitt sockerreducerande går så där... Jag försöker. 
I stället för en stor skål en liten kaffekopp med glass. Jag är svag i min vilja! Meeeen jag har gjort ett inledande, trevande försök. ;-) 

Så, Internationella kvinnodagen då... Ja jag säger det igen, låt oss kämpa för medmänskligheten! Låt oss kämpa mot alla sorters förtryck och må orättvisor jämnas ut så vi alla i stället lever en dräglig tillvaro. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt