Nya kunskaper

Har i dagarna två varit på kurs på Flämslätt som är stiftets kursgård. Det serveras fantastisk mat och fika vilket ju är klart avgörande för mitt omdöme. Det har varit riktigt bra föreläsare. Valde att lära mig mer om rätten till vår röst. Om att stärka alla i sin förmåga att använda rösten i tal och sång. Lärde mig massor. Ska definitivt sluta prata om min skruttiga sångröst. Att vara röstängslig som jag är smittsamt. Hemska tanke om jag skulle överföra min ängslighet på barnen! Näe, nu ska vi försöka använda av oss av de tekniker vi lärde och på så vis bli röstsäkrare... Så var jag i en grupp där vi talade om HBTQ. Intresserar mig massor. Vilket fantastiskt brett spann av människor vi är. Vilken skapelse! Ökade helt klart min respekt för allas rätt till att leva i sin rätta identitet. 

I den stora salen i källaren står den här. Sikta högt!!! Här hölls de föreläsningarna som var gemensamma för alla. En man som är lärare på Örebro missionsskola har gjort en spaning på olika generationer och hur vi bättre kan förstå vad unga människor i dag står inför. Väldigt intressant forskning. Biskop Åke Bonnier talade om sin vision för arbetet med barn och unga i Skara stift. Låter fantastiskt. Hoppas verkligen på detta. Skulle gärna vara fortsatt delaktig i detta arbete. Så det handlar om att möta barn och deras föräldrar i allt brus som är runt omkring. I kyrkan kan man få möta vuxna som har tid och som vill lyssna på barnen. Så måste det förbli. 
Rosa knoppar som brister... 
Tunn hinna av is på sjön. 
Lite kall vind men helt klart finns nu en spirande känsla av vår. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt