Än hit än dit!

Ombyte förnöjer sägs det ju. Jo då, håller jag med om. Allt som oftast iaf. Idag har jag varit i Fröjered på fm. Det har varit läger för de minsta barnen. Inte "mina" grupper men mina barn dock. Kul att hoppa in lite. 
Noel bygde ett hus för de små djuren i skogen. Han har nästan alltid ett jobb att utföra. Tackar vi Montesoripedagogiken för! 
Vilken rolig bild, precis så färgglad är jag när jag jobbar utomhus! 
Lite fundersam tuggar han i sig sin bulle. Uppskattat att få fika i skogen. 

Em var jag i Mullsjö på möte med kontraktets barnarbetslag. Givande att höra vad andra pysslar med... Så in i bilen och tillbaka till Fröjered. Dags att som förälder hämta mina lägerungar. Roligt att de vill och vågar vara med. Varit borta ett dygn. De var så nöjda.

Hem och inspirerad av det fina vädret satte jag igång att städa kökslådorna. Det är något med solen som får mig att vakna till och inse att dygnet har mer produktiva timmar än vad jag varit van vid det senaste halvåret. På hösten och vintern när det är mörkt redan runt 16-17, då tar jag mig knappt för något efter mörkrets inbrott. Jag blir liksom förlamad och hamnar i soffan med barnen, en bok eller telefonen. Båda delar har sin charm så är det absolut men det är tur att ljuset återvänder nu för jag började nästan växa ihop med vår soffa. 

Hörde på radion i dag i bilen. Så himla många roliga, smarta människor det finns! De är snabba i repliken, tuffa i resonemangen och vansinnigt underhållande. P3 är mer än bara ny musik! Det handlade om det här: :-) Smajlisar, stavar det till och med som den tant jag är. Huruvida man kan se generationsväxlingar om smajlien har näsa?!? Alltså så som jag gör: :-) Typiskt för oss som räknas som äldre. Jag skrattade mig halvt fördärvad. Fick också lära mig att skriva en punkt i ett sms är att tydligt säga att konversationen är över! Finns mycket att lära av dessa unga människor som lever sina liv lika mycket genom textmeddelanden, spel och annat näthäng som de gör i fysiska möten. Spännande för en sån relationsnörd som jag! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt