Nått roligare att prata om...

I dag sa Niklas att han hört sig själv dra samma berättelse igen. Den om att vi varit sjuka till och från sen första advent och att virusarna bara verkar byta av varandra och cirkulera bland familjemedlemmarna. Hur han då tänkte att näe nu får det vara nog. Hade jag inget bättre att säga? Faaaan likt! "Alla" pratar sjukor mer eller mindre. Det är så det är meeeen nått annat har väl hänt? Jo det är sant. Jag har definitivt fastnat i vårt ältande virusträsk! Men nu råder bättring! 

Två fantastiska saker, releasparty i festblåsa på arbetstid och Anonyma klubben. Undrar hur jag skulle reagera om jag kom in på Julius och beställer té och kanelbulle och får veta att Anonyma klubben redan betalt åt mig! Så roligt, en klubb som går ut på att göra andra glada utan att gotta sig i resultatet! Radikalt och jesulikt på nått sätt... 

En annan underbar sak, ullunderställ. Kan inte nog hylla det. Fruktansvärt jobbigt dock om de stackars fåren fått lida för att jag ska hålla behaglig kroppstemperatur oavsett yttre omständigheter. Måste ta reda på detta! Är det så är skadan redan skedd för det stackars får mitt ställ är från men jag ska vara ytterst noggrann inför kommande inköp. 
Här är jag, hemmamysklädd i min turkosa fantastiska ulltröja... 
Tog bilden i em. Kände solen värma i nacken genom vårt ooooltroligt smutsiga fönster. Vi går mot en härlig tid. Lärde mig på jobbet att då årstiderna skiftar, just i växlingen, blir många deprimerade. Väcker många känslor att stå inför något nytt. Det kan jag absolut förstå. Jag har inte riktigt hunnit med, det finns ju redan massor av vårtecken! Fast ännu är inte tid för det som jag anser som stadigt vårtecken. Dagarna då det doftar våt asfalt och bilen som sopar bort allt grus kör fram och tillbaka. Åh, då spriter det allt till! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt