Prövas

Det är en sjukstuga i vårt hem. Vi har alla i omgångar haft feber, magsjuka, förkylning och nu tror jag Nora har fått influensan. Hon har haft ordentligt med feber sen i lördags, hosta, snuva, ont i både hals och huvud. Jag ger henne vätska på tesked. När hon är lite mer vaken äter hon isglass. Idag var hon lite piggare så fullmatad med medicin kunde hon stå upp och faktiskt komma ut lite. Men nu på kvällen har hon hög feber igen och har svårt att svälja. Noel ligger nerbäddad omväxlande hostande och snarkande. Han är på gång med samma symtom som syrran. Det är sån tid nu. För mig är det en tid av prövning. Jag är inte bra på att vara hemma med sjuka barn. Jag vill vara på jobbet. Så är det. Meeeen nu delar vi lika så gott det går på vab-dagarna, Niklas och jag. Vi har olika styrkor och svagheter här i livet. Att erkänna att jag hellre är på jobbet än vårdar mina sjuka barn ses nog som antingen eller faktiskt som både och! 

På jobbet i kväll bad vi för de krigsdrabbade  i Syrien. En av de unga ledarna frågade om vi inte kunde göra det tillsammans. Så fint när våra ungar visar medmänsklighet och omtanke med andra som har det svårt. 
Spelkväll med Seniorgruppen. De är så roliga, frimodiga och omtänksamma. 

Läst en så fantastiskt bra bok. 
Funderar massor efter att ha läst ut den. Rekommenderas varmt! Vilken makalös berättelse. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt