Va?

Hur sa? Jo men det är så att mitt system är lite ansatt. Tror att det blev fel när jag flög. Trycket i öronen har inte släppt och jag blev rejält förkyld. Sägs vara en myt att man blir sjuk ombord på flyget men det är en seglivad myt i så fall. Händer mig varenda gång jag flyger... 

För en bekännande människa är det noga med att bekänna för rätt åhörare. Särskilt om den bekännande människan har tystnadsplikt på sitt jobb. Ibland är jag så sjukt tyngd över jobbsaker och längtar efter att få dela med mig till någon nära för att få tröst. Bara att bita ihop och lida sig igenom. Så himla viktigt det är att ha någon att kunna anförtro sig åt. Vet att det finns de med högre tystnadspliktsrang där jag skulle kunna ventilera men ibland vill jag bara ha medkänsla från mina allra närmaste. Att säga det var tungt på jobbet idag verkar så futtigt... Men det är det enda jag kan säga. Tankar virvlar och jag benar ut dem så gott det går. 

Tänk... Att jag faktiskt kom iväg till Sardinien. Trodde det knappt. Nu är det planering för nästa besök. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt