Dessa enkla ting

Hemmadag! Mys med barnen i soffan. Tvättat, lekt, bara varit. Så enkelt det kan vara, familjelivet. Niklas morbror med fru och son kom förbi innan de började sin hemresa till Stockholm. Vi sågs ju igår på kalaset men då hann vi ju knappt mer än att säga hej. De är fantastiskt trevliga.  Världsmedborgare med stort intresse för oss i småstaden. Bjöd på kaffe och den snart berömda sockerkakan som vår kära granne bakar till oss som tack då vi är kattvakt. Enkelt och oskattbart. 

Tog mig en tupplur på soffan i em. Det är verkligen en ledig söndag det... Nu är sängar renbäddade. Ungar sover, Niklas håller på med något skapande i källaren, jag tänker läsa ut min bok. Har så många nya som ligger och väntar. 

Nora hade öppen salong förut och jag var kund. Tog mig en mindre evighet att få ur alla flätor och spännen som hon friserat mig med. Lilla finurliga unge. Envis som få, charmig som ännu färre. 
Denna uppsättning är allt annat än enkel...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt