Småbarnsprat

Startade min arbetsdag med att eska om en rejäl slant till barnverksamheten. Det är ju där jag gör mina flesta timmar och det är mitt ansvarsområde nu. Ovant att jobba med budgetansvar och olika konton. Lär mig så sakta vad det innebär. Är ju inte mitt starkast kort, ekonomin!  Så blev kl halv tio och småbarnsföräldrarna började komma rullandes med sina vagnar. Barn i olika storlekar fyllde lokalerna med sitt stojande. Härlig stund. Rundade av dagen med ett par timmars kontorsarbete. Lyckades sluta halv två. Egna och andras barn hämtades och äntligen var det fredagsfika. Kladdkaka med glass i partytältet. Fenomenalt! Så svidade barnen om. Kalasdisco väntade. Alicia fyllde ju år i augusti men då är hennes kompisar fortfarande på semester så i år hade vi bestämt att vänta lite. Hyrt källaren i Sparbanken. Den lokalen är väl använd av mig. Den har sett likadan ut i minst 25 år. Återigen fylldes lokalen av stojande ungar. Tror de var 16 st... Kan varit fler. Glömde att räkna. Två timmar fest och sen nästan en timmes städ. Milde, nu är jag helt slut. Nora har kompis som sover över och de ligger och fnissar i sängen. Blir till att försöka sova tidigt och ladda för heldag med kalas. Vi har två jubilarer att besöka i morgon. Börjar dock med att köra ut några av barnen till Mobacken för lördagsträffen. 

När jag tänker på alla olika roller jag har på en dag blir jag full i skratt, organisatör, ekonomistrateg, sällskapsdam, administratör, inköpsansvarig, festfixare, diplomat, ordningspolis och slutkörd partner. Ja det var min fredag... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt