Dela

Att dela med någon. Att få dela med sig. Att bli delgiven. Gemenskap, så viktigt. Vi vore inget utan vårt sammanhang bland andra. Jag kommer aldrig hävda att ensam är stark. Tror jag inte iaf, farligt det där med ordet aldrig. Men min tro säger mig att vi i gemenskapen finner större tröst än vad vi någonsin kan göra i vår ensamhet. I morgon ska jag vara med och dela måltid. Vi firar morgonmässa på jobbet kl 8. Brukar vara nere i stan men i morgon kommer det vara i Ekedalens församlingsgård. Jag ska hjälpa till vid nattvarden. Dela ut vinet. Dela med mig av det som finns i kalken. Dela det med mina arbetskamrater ( och om vi har tur kanske någon mer). Det spelar ingen roll vad det är vi delar. Att ha ett gemensamt minne av en stund, människa eller känsla är något vi kan bära med oss som en skatt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt