Mentalt risktillägg!

Idag åldrades jag en generation på jobbet! Dra mig baklänges!!! Det var bland det värsta jag hört. Även om det inte var sagt för att vara oförskämt högg det mig som en kniv. Allt var ett lustigt missförstånd (det är vad jag intalar mig själv stenhårt) en felsägning som fick oanade konsekvenser för min självkänsla och självbild. Jo jo! Jag säger då det... 

Haft en bra kväll med jobb och familj. Får lugnt ihop mina 40 timmar/vecka. Andra som verkar jobba sig till sjukdom och mental stress är kommunens Lss-personal. Sorgligt när organisationen inte fungerar. Så många, brukare, anhöriga och personal far illa. Vad kan göras för att struktur, långsiktighet och erfarenhet ska få råda? Kommunen har anställt ny personal för att kvalitetssäkra för invånarna som är barn. Någon som gör detsamma för de som innefattas i Lss kanske? För inte kan det väl finnas en sån när läget nu är akutilla? Då skulle väl allt detta inte kunnat ske... Även om jag lämnat min anställning så är det ju en liten stad där inget undgår någon. Vare sig man vill veta eller inte. Nu önskar jag innerligt att oredan ska få en hållbar lösning. Vet att det finns goda avsikter i ledningen så må det ske! 

Min födelsedagspresent från Fia fortsätter att sprida väldoft (vilket klart behövdes då katten släppte väder bredvid mig i soffan) och mysstämning i vårt hem! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt