Runt omkring

Sägs ju att en kedja inte är starkare än sin svagaste länk. Jag har en stark kedja. Den består av människor som jag sätter min tilltro till. Att få vila i tanken att jag må vara svag men min kedja kommer anpassa trycket och se till att jag inte brister. Det är lyx! Just nu viner det lite om mina yrkesöron. Då är det extra tufft. Tystnadsplikt råder och jag får stå där i snålblåsten en aning ensam. Jag hanterar det. Haft samma sak i många år men det drar kallt just nu. Nu litar jag blint på min länk. Den jag ingår i. Den som gör att jag har ett sammanhang. Min familj, stor som liten, mina vänner och det övriga sociala nätverk där jag rör mig. Det är stor tröst i sammanhörigheten! Den är att sätta värde på. 

Planerar att ägna mig åt ytligheter en stund för att det är också en form av lyx. Läsa tidning och vårda mina torra händer. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt