Lova!

Nytt år och nya tag... Eller? Ärligt, det mesta brukar rulla på i sin gilla gång. Jag är inte den som avlägger radikala nyårslöften. Jag har nämligen sjukt svårt att hålla dem. Jag är intutad att inte ge löften som inte kan infrias. Det sårar och skapar misstro. Men vad jag funderar på är ändå att försöka skapa lite nya vanor. Det kommer sig av att jag varit ledig väldigt länge nu och har haft tid att fundera över saker och ting. 

Just nu njuter jag fortfarande av julefriden. Hos oss varar julen fram till tjugondagen. Jag försöker leva i nuet så gott det går. För mig hjälper det att ha dragit ner på tempot vad gäller jobb och fritidsaktiviteter. Att helt enkelt vara hemma mycket. Just detta har vi lovat, att prioritera varandra. Fast det var femton år sedan. Vissa saker är helt klart värt att kämpa för att hålla! 


Det sprider så vackert ljus! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt