I glädje och sorg

Torsdagar är numera nedskurna från nästan 12 timmars arbetsdagar till 8-9 timmar. Med en flera timmars ledighet mitt på dagen. En superdag! Fm är vigd åt möten och em är inköp och Seniorgrupp. Alla mina dagar pendlar mellan just stora glädjeämnen och djupaste sorg. Så blir det ju när jag möter så många människor. Vilken rikedom. Jag är en känslomänniska så för mig är det inget ovanligt att pendla hit och dit. Närheten till barnen i grupperna gör ju känslorna än tydligare. Jag berörs ofta. Tycker jag blivit bättre på att förhålla mig empatiskt. Förr blev det mycket sympati vilket ledde mig till känslomässig undergång. Jag kan inte sörja med alla, men jag kan visa empati för den som sörjer. Balansgång... 

I morse var min gröna drink lättdrucken. Jag fortsätter basera den på spenat. Vill behålla mitt goda blodvärde! Ärligt vet jag inte om jag får i mig så mycket mer vitaminer men känslan är god. 

Kör omkring med kartonger och annan brôte i bilen. Får ta mig en tur till återvinningen. Satt och inväntade barnen, funderade lite på tillvaron och landade i lättnad. Dagarna rullar på, inga stora omtumlande saker är på gång, vi är krya förutom obligatoriska förkylningssymtom. Det är bara att andas på och ta väl vara på det nu som är. 
Fredagsfika med stretch! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt