Liggandes

Det är väldigt sällan jag är sjuk så jag känner mig manad att ligga stilla. Men i helgen har det varit så. Hes, hosta och allmänt ont överallt. Ärligt så däckade det mig i lördags. Idag har det varit bättre även om jag känt mig sliten. Fortfarande hes, sönderhostad efter fem veckor av astma/falsk krupp liknande symtom. Tät som rackarns i bröstet. Vet att det går över men det är segt... 

Tittat på sändningen från Paris och andra delar av världen nu i em. Fantastiskt hur människor sluter upp. Må vi stå enade mot terrorism och veta med övertygelse att Gud aldrig någonsin manar till någon form av våld. Att hävda att man dödar i Guds namn är helt galet. Jag vet inte vad som driver terrorister mer än att deras övertygelser är deras enda sanning. Att den sanningen kan vara befängd och osann för resten av mänskligheten är inget som påverkar deras övertygelse dock. Tror ändå att det är viktigt att försöka förstå vad det är de vill med sina olika attentat. Så de går att bemöta. Enda sättet att lösa dessa fundamentalistiska konflikterna är genom kommunikation. Våld föder som bekant våld. Men hur sjutton för man dialog med någon som är villig att döda andra och sig själv för sina åsikter skull? 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt