Ett enda vårdande

Så himla bra att ibland ha möjlighet att jobba hemifrån. Idag vaknade Alicia med ont i halsen och igentäppt näsa... Inga åkommor som behöver någon enorm vårdinsats direkt. Fast lämna henne många timmar utan tillsyn känns inte ok. Eftersom jag bara jobbade kort dag för att kompensera jobbhelgen som varit, fanns det lite extra tid för att även vårda det vi kallar hem. Här är riktig röra... Vet inte hur i alla sina da'r det kunnat bli detta stök! Men efter ett par timmar i tvättstugan börjar jag nu ana inredningen så som bänkar och tvättho... Allt har varit täckt av berg utav kläder i olika storlekar. Bildbevis saknas då jag vet att det ibland rör upp starka obehags känslor, ha ha ha! Om en tvättstuga var under granatbelägring skulle den nog påminna om situationen i våran. Men som sagt, ännu ett par timmar senare i veckan och jag planerar se både golv, väggar och tak! 
Jag bara måste visa denna, så rolig tycker jag! Hittade den på fb, Yoganonymous sida. Ärligt, jag jobbar på mitt inre lugn meeeen ibland då barkar jag hän! 

För att verkligen befästa denna vårdande dag fick jag ta hand om katten som spydde... Barnen blev så bekymrade, Alicia trodde hon skulle få kattkräks i sin soffa, Nora undrade vad som kom upp!!! Noel började ulka så för att distrahera honom satte vi igång att sjunga En kulen natt. Ja, vad ska jag säga, det blir lätt lite stissigt hos oss... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt