Intensiva Stilla dagar!

Torsdag och fredag har vi i pastoratet haft vad vi kallar Stilla dagar. Det är utbildningsdagar för personalen. Till i år har jag varit med i gruppen som planerat dessa dagar. Varit väldigt roligt. Det är svårt att göra en planering för alla. Svårt att få det passa så många. Varit ett par nervösa men otroligt givande dagar.

 Jag är överfylld av känslor. Lagt ner ganska mycket tid och kraft på detta. Jag investerar ju alltid känslomässigt i de olika projekten och just dessa har betytt massor för mig. Det har varit väldigt personligt. Dumdristigt kan tänkas men samtidigt känner jag att jag gjort mitt bästa. Så klart är det en utopi att få alla nöjda...

 Vi har i alla fall spelat in en egen låt, lyssnat till fantastiska människor, ätit och fikat gott, lärt oss tekniker för att få bra möten och så har vi fått inblick i ett nytt språk nämligen giraffspråket. Så nu längtar jag efter att få ge mig ut i livet på mina vingliga giraffben, tala från mitt giraffhjärta och vända mina girafföron mot världen. Kasta bort vargfasonerna och kärleksfullt lyssna till känslorna och förstå behoven. Vägen till fred!!! 
Producenten under djup koncentration! Vilken bedrift, över 40 personer som skulle lägga sång, stämmor och instument. Lyckades!!! 
Fina kollegan in action! 
Vad vi alla kom fram till var att tystnaden, en ordnad paus helt enkelt kan vara vägen till god kommunikation... Här har jag lånat ett citat! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt