Ytlighetens yttersta

Mitt hår! Fåfänga är ytligt. Ja... Det är ju bara hår. Jo... Ibland är vårt yttre viktigt för vårt inre. Jag är numera ganska nöjd med mitt utseende. Har liksom försonats med mig själv på den punkten. Så därför borde jag vara mer soft när det kommer till mitt hår men nej, det är jag inte. Eller jo ganska. Jag klippte av det igår med vår kökssax. Det blev snett. Niklas sa att det verkar fattas 5 cm på ena sidan. Oj, jaha! Då fick han försöka rätta till det lite. Så när jag kom till jobbet i morse tyckte jag det var lite långt i luggen så då rök lite till. Om det är snålhet eller lathet eller en kombo av båda som gör att jag inte kommer iväg till frisören vet jag inte. 
Döda celler... 

Så otroligt grönt det är ute nu. 

Ser fram emot att jobba klart med förberedelserna inför Familjelägret. Vi åker på måndag. Fredag förmiddag finns jag vid Örtagården på Turbinhusön. Det är ett härligt inslag i mitt jobb. Lite solsken då vore fint. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt