Lägesrapport

Vi stretar vidare. En gång sa min kompis Fia till mig att jag måste ha ett väldigt inre lugn för att klara leva i så mycket kaos. Shiiiiiit mitt inre lugn, om där någonsin funnits något är puts väck. Lass efter lass bärs ut till kärran och körs till återvinningen. Pinaler överallt. Så Noras rum under ommålning på det. Ja ärligt behöver jag terapi igen... Mitt lugn är som en tyfon. Jag svämmar över. Niklas undrade om vi skulle göra oss av med en liten bokhylla där jag har tidigare kurslitteratur. Nä men då började jag lipa! Åh sa att han trampar på mig. Milde! Jag svämmade liksom över. Jag gör det då jag ska kasta massa saker. Det blir lite oro i baslägret. Bokhyllan står kvar. Niklas lät mig hållas i tysthet. Förundrad såg han dock ut. Ja det kan man ju förstå, han fick en stissig sambo som fullständigt ballade ur i en störtskur av tårar och snor. 
Noras gräddbakelse till rum...
Ärligt, hon är bara åtta år. Hur kan hon ha så mycket saker!?!
Grejer överallt... Men Niklas säger att han målar färdigt i kväll, hur sent det än blir. Åh, min hjälte, för så särskilt länge till pallar inte mitt bräckliga psyke... Går inte så långt att jag kallar mig nervaklener eller talar om psykbryt men rubbning av må bra-balansen, japp, helt klart! 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt