Enklaste stunderna


Att vakna utav mig själv. Öppet sovrumsfönster gör det möjligt att höra fåglar och känna vinddraget. En unge vaken. Hon ligger tyst i sin säng och vickar på tårna. Jag kan se henne från min säng. Det är stilla. Vi går ner, smygandes för att inte väcka fler. Tjusningen är just lugnet. Vi äter varsin nektarin sittandes i soffan. Jag valde soffan i partytältet hon valde framför tvn. Så sakta hörs det hur fler vaknar. Nästa dotter kommer. Hon börjar sin dag med russin och ett akrobatnummer på studsmattan. 
Jag borde börja alla dagar lite mer stilla...
Under ett träd kanske.

Idag blir nog till att ge vår trädgård lite omvårdnad. Det ser lite ruffsig ut... Men det är något väldigt förlåtande i det. För endast i en lite för lång gräsmatta växer sä här fina klöver. 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt