Hamstring avbrytes

Vi har bott på dessa dryga 250 kvm nu i över tio år. Vi har fått tre barn under tiden. Vi har samlat på oss mängder med prylar. Lägg till att jag av oresonabelt sentimentala skäl sparat på massor av Antons bäbisgrejer också. Milde skapare, vi dränks i saker. Vi kvävs av prytlar!!! Så händer det! Vi röjer. Då menar jag på riktigt. Började med källaren, så nu är det uppifrån och ner till det hyfsat fixade planet under jord. Vår vind är tack och lov tom. Annars hade vi haft 70 kvm till att tömma. 
Vikta filtar, mappar i rader och julsaker i kartonger. Mycket ett förråd ska inhysa. 
Så alla dessa vinterkläder! 
Det här är suddig lycka för mig. Sängkläder väl vikta och rullade. Alicia älskar att vara där inne för det doftar gott. Sköljmedel, kära barn!!! 

Ja lika suddiga som bilderna blev är också min hjärna nu. Det är tröttsamt att sortera, slänga och organisera. Men jag vet vilken tillfredställelse det är när vi är klara. Fast... då är det dags att börja om igen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt