Check


Idag har handlad om att bocka av de sista sakerna på att fixa listan inför Familjelägret. Vi åker på måndag morgon och det är första gången som pastoratet gör ett sånt här läger så spännande minst sagt. Massor att förbereda. Tagit mycket tid men vad roligt det har varit. Nu ser jag fram emot att få komma iväg. 

Idag är fjärde juli. 
Det betyder att jag blir uppvaktad. Ingen annan än föräldraparet dock. Vi firar bara barnens namnsdagar men min mamma och pappas firas högtidligt med tårta och presenter. 

Vi har varit på Semesterbyn och spelat bangolf. Eller iaf gjort ett försök. Det gnälldes mest. Tror både Nora och Noel ärvt mitt aningens hetsiga humör när det kommer till sporter med boll och klubba... Det svingades en del... 
Alicia står hellre på huvudet och Nora har ballat ur för längesen... Vi är på andra banan!!! Fem av arton blev spelade innan Niklas och jag lackade ur rejält och röt att nu minsann var det här lilla roliga över! Milde Skapare vilken cirkus. Det satt några stackars utländska campare och tittade på oss. Vi måste slagit dem med häpnad. 
Noels klubbföring var opålitlig. Jag gjorde mitt bästa för att inte stövla iväg till bilen och tjura. Fattar inte vad som händer med min familj när vi ska göra oss till och "hitta på nått". Funkar aldrig. Ha ha ha, dysfunktionella hela bunten är vad vi är. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt