Oron inför

Jag försöker verkligen inte oroa mig i onödan. Men ibland kan jag inte låta bli. Jag kan oroa mig för att framstå som ignorant, oförstående och allmänt arrogant. Det finns så mycket att lära om andras kulturer och val av livsstil. Ärligt så är jag superintresserad av andra. Särskilt deras övertygelser. Jag gillar olikheter om de inte i min lilla bubbla anses som alltför udda. :-) Allt som oftast oroar jag mig inte utan brukar nyfiket se fram emot nya bekantskaper. Att detta kommer upp nu är för att jag ska packa inför lägret. I tre dagar ska vi, 47 personer åka iväg på Familjeläger. Jag vill så innerligt att detta ska bli en bra upplevelse för alla delaktiga. Största möjliga lycka åt största möjliga mängd. För mig innebär det att alla ska vara ok med allt. Så klart kan inte alla älska allt men ingen ska vara direkt missnöjd. Servicepersonen i mig går igång på denna typ av uppdrag. 
Lite mys.
Min sommarpresent. Det var ett ganska dyrt ljus men del av priset går till välgörenhet. Finns att köpa på Pynt& sånt. 
Alla bäckar små...
Noel igår kväll. Hans variant på Cesar sallad... Krutonger, kyckling och bacon.
Så lite godis. Än så länge en riktigt bra helg. Niklas och jag röjer vidare. Dragit ner på tempot lite. Inte bara hetskastar saker för att bli av med allt. Nu organiserar vi hemmet. Försöker hitta bra förvaring på det vi väljer att spara. Målet är att ha ett hem som känns lättare att leva i. Inte så tyngt av pinaler och överskotts prylar. Jag köper ju som bekant på mig massor.. Ta bara det lite för dyra ljuset ovan. Fanns ju inte en chans i världen att jag skulle kunna säga nej till att betala 299 kr när jag läst om att mätta ett barn även om det bara var för en dag...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt