Trivsamt

Vilken fullspäckad dag! Fm ägnades åt att fortsätta fixa Noras rum. Så efter lunch skulle vi till Jkp och där hämta Anton. Blev inte riktigt så. Vi fick köra hela vägen till Ljungby, 11 mil extra enkel väg. Klart vi gärna gjorde, vi ville ju ha hem honom! Trippen som skulle inkludera ett besök på Ikea genomfördes med en nästan militant precision. 25 minuter från det vi gick in genom dörrarna till dess vi betalat och packat. Allt vi planerat köpa kom med plus lite extra. Ibland är jag galet effektiv. Källsorteringbackar, mattor, lampa, sänglådor, kudde, bord, pennor och sugrör! Så ett kvickt stopp för bensin och toabesök, 5 min sen satt vi i bilen igen. Hej hopp, hemåt! I stan 17.40 tio minuter på Coop och så hemma med god marginal (nästan 10 min) innan sex. Han förbereda två sallader och skära citrusar till vattentanken. 
Så kom våra gäster! Grillen tändes, ölen korkades upp och allt var precis så bra som det kan bli. Det var familjen Boger som kom hit i kväll. Jag gillar ju verkligen den enkla stämning det blir att ha bjudning i partytältet. Filtar, tända ljus, värmelampan och lite musik. Även tvestjärtarna och sniglarna kom på besök... Niklas riggade genast en slags barriär av salt men sniglarna gav sig inte utan stretade ivrigt på uppför trappan mot värmen och ljuset inifrån. Envisa rackare! 

Jag frös lite som vanligt så raggisarna kom på. 
Intressant kombo av långklänning och stickade tjockstrumpor. 
Nu är kl sent och det är dags att sova strax. Niklas passar på och har lite kvalitetstid ensam. Röker cigarr och lyssnar på musik ute... Jag suckar nöjt och tackar lite extra för denna dag!  


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt