Trivseltisdag

Rundar av terminen med lite extra mys. Vi fikar, pratar och leker. Glass och fri lek med de små i barntimmarna. Smoothies och samtal med juniorerna. Det är lagom att avsluta nu. De har så mycket annat på gång. Fotboll så klart i Ekedalen. Ägnar mycket tid åt att lyssna på barnen. Många berättelser som får mig att fundera. Vad är det goda samtalet egentligen? Ibland kan det vara tystnad när en liten hand söker min. Träning för mig som är så van vid att vara verbalt flink. När jag hade lönesamtal sa jag till min chef att jag under väldigt många år inom LSSen tränade mig i att höra det som uttrycktes utan ord. Det har jag igen nu. Jag läser av nyanser. Ibland lite för mycket...

Var på gymmet i morse. Packade min sminkväskan. Den är skral nu när solen har tittat fram. Trots regnet idag har jag fått en liten aning mer pigment i ansiktet och då tror jag med en gång att "naturlighet" är mest passande. Morotsolja hjälper till, jag intalar mig att det får mig att se hälsosamt rosig ut. Så massor av svart runt ögonen som fram emot eftermiddagen ramlat ner och bildar en ovanligt bred sotad look... Milde skapare så jag lurar mig själv. 
Fått fin sovfläta av Alicia. Fina ungen, hon börjar verkligen bli stor. Längtar efter egentid med mig och beklagar sig över våra kvällar då antingen jag eller Niklas jobbar... Nu när terminen är över ska jag ägna all min lediga tid åt dessa tre små som helt ärligt får stå tillbaka lite för att vi föräldrar ska reda ut våra valda yrken... Tuff verklighet men så är faktum.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt