Hänryckningens smått galna tid

Detta lilla äppelträd fullständigt knockar oss med blomningen i år! Jag blir totalt förförd! 

Smoothie i väldans stort glas! 
I väntans tider... Inte alltid min minsting uppskattar mobilkameran. 
Så lite piff av Nora innan vi gör kväll. Hon fixade till en spännande look som varit helt naturlig för ca 20 år sedan. Bubbelrosa läppar och kornblå ögonskugga. Kände mig riktigt chic... 

En dag susar förbi. Jag har hunnit med en hel del. Började med att hänga ut en tvätt, vilken vardagslyx att ett par timmar senare plocka ner den och den är slät och doftar härligt. Förmiddagen avlöpte i Ekedalen. Fantastiskt arbetslag, så glada och enkla. Lunch i kyrkans hus där Marie fixat kanongod lax och färskpotatis, enastående! Läser en bok om handledning av grupper. Bra att få fördjupa sig i sånt nu när tiden finns. Även fått spruta ett av tre för att vaccinera mig mot fästingburen smitta. Slutade 16, det kan jag vänja mig vid! Så skönt att ha eftermiddag kvar med barnen. Jag njuter av dessa timmar. Vet att det snart är vardag det med och då helt plötsligt framstår de låååånga timmarna mellan hämtning och läggning lite annorlunda. Så är det i vår familj. Vi tröttnar... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt