Slät

Vissa stunder är mer slätstrukna i livet. Det brukar jag finna trist. Jag gillar händelser. Men just nu är mitt liv lite slätt. Min släta tillvaro lugnar ner tempot. Vid närmare eftertanke, jag är ledig. Ooops är det möjligtvis så att jag anser min lediga tid som lugn? Ja saker har skiftat i min vardag. Förut kändes mitt privatliv väldigt hektiskt och mer lugna stunderna var på jobbet som personlig assistent. Perspektiv på senaste åren gör att jag kan märka hur "bortskämd" jag varit med mycket. Haft väldigt mycket tid med min familj och vänner. Nu tar mitt jobb mer av min tid. Så nu när den lediga helgen går mot sitt slut kan jag glädjas åt ännu en fullsketen vecka innan terminsavslutningen. Tänk att jag skulle finna arbetet med alla dessa ungar så givande. Och att fått helgen att varva ner på var nog precis vad vi som familj behövde. Det har sovits över, visats upp gympaprogram, kivats och bara umgåtts. Att få vara slätstruken är en lyx! 
Var på Einars vintage och köpte små glas assietter som blev ljusfat. 
Mitt vegetariska liv lever vidare. Funkar bra. Äter lite fisk och fågel då och då. Tur för mig att fikat är köttfritt! Svårt att avstå bulle... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt