Frågan om...

Valet till Europadepartementet upprör. Mer än hälften av de röstberättigade i min kommun valde att inte ta ställning. Beklämmande i sig! Men av de 48% som valde att rösta la oväntat många sin röst på (i mina ögon) ett kusligt parti nämligen Sd. Jag förmodar att de som gjorde så är väl medvetna om partiets åsikter och sympatiserar med dem. Galet obehagligt! Att rösta är inte bara en rättighet utan lika mycket en skyldighet. För att säkerställa den demokrati vi lever i krävs att vi medborgare sätter oss in de frågor som drivs och utefter dessa gör vårt val. Jag är långt ifrån välinsatt men har försökt att ta reda på fakta. Jag valde efter den fråga jag anser som en av de viktigaste. Tror att många gjort detsamma. Vi brinner för olika saker, självklart! Vad de som röstat på Sd brinner för... 

"Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna..."

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt